Esther Le Loux van We Are Eves

Vrouwen in de tech business. Je ziet het niet vaak, maar Esther Le Loux en Julie Hotchkin verruilden hun zekere bestaan voor hun eigen tech start-up. Ze maakten een indrukwekkende start en hebben grootste plannen voor de toekomst. Onlangs tikten ze de 30.000 members aan. Brand New Magazine mocht tien vragen stellen aan Esther.

 

1. Kan je iets vertellen over je bedrijf?

‘Wij zijn We Are Eves, het eerste beauty netwerk met 100% eerlijke product reviews. Onze community bestaat nu uit 30.000 members en elke members heeft een eigen “Shelfie”, dat is je online beautyplankje waar je al he favorieten en wishlist op kunt verzamelen. Vrouwen zoeken en ontdekken op We Are Eves een cosmeticaproducten die echt bij hen passen. Wij matchen de reviews op het platform namelijk met het beautyprofiel van onze members. Alles wat in het badkamerkastje van vrouwen te vinden is, wordt gereviewed op We Are Eves. Van organic tandpasta tot het meest creatieve beauty palette. Alle merken en producten kunnen gereviewd worden.’

 

2. Hoe zijn jullie op dit idee gekomen?

‘We hadden hier zelf behoefte aan. Er was tot nu toe nergens een onafhankelijk platform waar je betrouwbare informatie kunt vinden over cosmeticaproducten. Er zijn natuurlijk veel tutorials op Youtube en genoeg content op andere socials maar veel daarvan is gesponsord en niet meer zo authentiek als je graag zou willen. Daarnaast vonden we het handig om alle merken en producten op 1 plek te verzamelen (en te kunnen bestellen). Daarnaast kan je ook nog gepersonaliseerde en voor jou relevante content en promoties ontvangen.’

 

3. Waar ben je trots op?

‘Ons team! We hebben zijn nu met z’n twaalven. We horen veel start-ups worstelen met het bouwen van een eigen team, maar bij ons is dat eigenlijk vrij organisch gegaan. Ons team is divers, enorm gedreven en loyaal.’

 

4. Wat hoop je te bereiken met We are Eves?

‘Wij hopen over een aantal jaar het meest vertrouwde beauty platform van de wereld te zijn waar vrouwen naartoe gaan als ze op zoek zijn naar een passend beautyproduct. Zeg maar, de Tripadvisor van de beautywereld.’

 

5. Wat zijn de laatste ontwikkelingen in de beauty industrie?

‘De shift van offline naar online natuurlijk. Consumenten shoppen steeds meer cosmetica online, en dat is tijdens de Corona crisis hard gestegen. Ook vrijwel alle beautymerken veranderen hun strategie nu naar online. 85% van de consumenten vindt User Generated Content en reviews, overtuigender dan de communicatie van een merk en 26% zegt dat van reviews voor hen nu nog belangrijker zijn. Een grote ontwikkeling is nu natuurlijk ook dat veel testers dankzij hygiëne maatregelen niet meer in de schappen staan en dat consumenten online opzoek gaan naar informatie.’

 

6. Wie hoop je nog toe te voegen aan je portfolio?

‘Er staat wel meer dan 1 merk op onze wishlist! Maar Rituals zouden we heel gaaf vinden om aan te sluiten omdat we ook al erg veel fans van hen op het platform hebben en het ook een Nederlands merk is dat wereldwijd verkrijgbaar is. Daarnaast staat Sephora hoog op onze wishlist omdat we ook voor retailers veel waarde kunnen toevoegen met onze reviews, zowel online als instore.’

 

7. Wat is je eigen beauty favoriet?

‘Ik gebruik zelf eigenlijk niet heel veel make-up, maar ik hou wel enorm van goede producten en skincare. De winkels van Skins in Amsterdam vind ik echt heerlijk! Ook gebruik ik elke dag de ‘breathable tint’ van Lycogel, niet bepaald een sexy product maar een hele fijne BB-cream met een SPF 30. De zonbescherming vind ik super belangrijk.’

 

8. Welk land inspireert je?

‘Ik kan niet 1 land noemen maar wel een stad; Hongkong. De stad is natuurlijk erg aan het veranderen sinds het onder het Chinese regime gekomen is en de druk uit China steeds hoger wordt. Enorm jammer want Hongkong is een van de meest inspirerende pekken waar ik ben geweest. De winkels, het eten het is allemaal verfijnd en inspirerend. Maar wat veel mensen niet weten is dat de natuur rondom Hongkong ook echt prachtig is.’

 

9. Wat is je favoriete quote?

“Everything you can image in real” – Picasso.

 

10. Wat is je ultieme tip voor ondernemende vrouwen?

‘Mannen en vrouwen verschillen erg in hoe ze zichzelf en hun plannen presenteren. Vrouwen zijn realistisch, mannen bluffen. Vrouwen beginnen meestal niet met de cijfers, mannen maken de cijfers groter dan ze in werkelijkheid zijn. Daardoor worden vrouwen vaak als te weinig ambitieus of te voorzichtig weg gezet. Dat is heel jammer. Van het werken met investeerders heb ik geleerd om dit anders aan te pakken. Wij eindigden onze pitch bijvoorbeeld altijd met “vrouwen besteden meer aan cosmetica, dan mannen aan bier”. Dat werkte wel. Mijn tip is dus maak jezelf niet klein, maar ga je zelf ook niet overschreeuwen. Het is namelijk niet perse beter hoe mannen het doen, het is anders. Speel daar mee, maar blijf bij jezelf en je eigen kracht.’

 

Esther Le Loux woont samen met haar partner in Amsterdam

Uit de editie van

oktober 2020

Herfst