LABAREAU

VAN PARFUMWINKEL NAAR ONDERNEMER
Als jong meisje bracht Lindsay van der Looij uren door tussen de
glinsterende flacons en luxe crèmes in de parfumerie. Het was daar,
omringd door geuren en texturen, dat haar fascinatie voor huidverzorging
werd geboren. “Ik wist toen al: ooit wil ik iets creëren dat net zo mooi
is om te zien als het voelt op je huid,” vertelt ze. Na haar start in luxe
parfumerieën groeide Lindsay door tot accountmanager voor high-end
skincaremerken. Maar haar echte ondernemersreis begon toen ze haar
eerste eigen huidinstituut, KNAP, opende. Wat begon als een kleine kliniek,
groeide uit tot een begrip in Amsterdam. Daarna volgde BLOY Institute in
Eindhoven, dat ze samen met haar zus Daisy runt, een toonaangevend
kliniek waar medische expertise en innovatie samenkomen.
DE WEG NAAR LABAREAU
Na twintig jaar ervaring in het behandelen van uiteenlopende huidtypes
en -condities, werd Lindsay steeds kritischer. Ze merkte dat er wereldwijd
een gat zat in het luxe skincare-aanbod. “Ik vond het onnodig dat veel
behandelingen de huidbarrière afbreken om collageen te stimuleren.
Waarom zouden we de huid beschadigen als we haar ook op celniveau
kunnen voeden en beschermen?” Met die visie werd Labareau geboren:
een high-end skincarelijn met krachtige, resultaatgerichte formules, luxe
verpakkingen en zonder hormoonverstoorders of onnodige toevoegingen.
Producten die mét je huid werken in plaats van ertegenin.
Collageen vormt de basis van een jeugdige, veerkrachtige huid, maar
de natuurlijke aanmaak neemt langzaam af naarmate we ouder worden.
Labareau kiest er bewust voor om te werken mét natief collageen: niet
door de huid te beschadigen, maar door de huid collageen, 3 moluculair
hyaluronzuur en peptiden toe te dienen. Zo stimuleren onze formules
de aanmaak én het behoud van collageen, waardoor de huid voller,
gladder en krachtiger wordt een resultaat dat je voelt én ziet.

SUCCES EN GROEI
In slechts enkele jaren heeft Labareau een plek veroverd bij exclusieve
klinieken en luxe warenhuizen in Europa. De recente lancering van The
Glow Getter, een 3-1 setting spray die hydrateert én beschermt tegen
de zon met SPF, werd een instant succes, zo populair dat het product
binnen zes weken was uitverkocht.
Lindsay: “Voor mij is succes niet alleen omzet of distributie. Het is
het moment dat een klant zegt: dit product heeft mijn huid écht
veranderd. Dat is waar ik het voor doe.”
VISIE OP SCHOONHEID
Lindsay ziet schoonheid als de balans tussen wetenschap, zorg en
esthetiek. Ze waarschuwt voor trends die snel resultaat beloven maar
de huid op lange termijn schaden. “Ik geloof in investeren in de basis:
bescherming, voeding, herstel. Gezonde huid moet duurzaam zijn, net
als gezondheid.”
ROLMODEL EN TOEKOMST
Als rolmodel noemt Lindsay Estée Lauder: “Zij bouwde vanuit passie en
visie een wereldwijd merk op, zonder haar kernwaarden te verliezen. Dat
inspireert mij.” Over tien jaar ziet Lindsay zichzelf aan het hoofd van een
compact maar sterk team, dat Labareau internationaal vertegenwoordigt
bij high-end retailers, klinieken én via een sterke e-commercepositie. “En
het liefst vier ik die successen met hetzelfde team dat er vanaf het begin
bij was.”

WWW.LABAREAU.NL
Uit de editie van
november 2025
Herfst