Josh V

Josh V

Kan je iets vertellen over JOSH V?

JOSH V is het Nederlandse fashion- & lifestyle-merk dat in 2011 werd opgericht door de Amsterdamse mode-onderneemster Josh Veldhuizen. Het merk kenmerkt zich door de unieke designs, luxe stoffen van hoogwaardige kwaliteit en verfijnde afwerking.
In december lanceert JOSH V haar nieuwe website, het gloednieuwe loyalityprogramma ‘JOSH V SOCIETY’ en JOSH V HOME. In eerste instantie als platform voor woonartikelen van Josh’ favoriete Nederlandse interieurmerken, en uiteindelijk zullen er ook door JOSH V geproduceerde home-producten en samenwerkingen met andere merken op de site verkrijgbaar zijn.

 

Hoe ben je hier ingerold?

Je rolt er niet zomaar in, in een mode imperium. Ik ben in dit avontuur gesprongen, met hele goede voorbereiding en een goed doordacht plan. Tien jaar geleden schreef ik het programma Modemeisjes met een Missie om mijn net gestarte label JOSH V bekend te maken. Ik bood het format aan RTL aan, die het meteen wilde uitzenden. Ik deed dat niet om bekend te worden op tv, ik wilde naamsbekendheid krijgen met mijn merk. Al na één aflevering had ik mijn doel bereikt. De eerste collectie wist ik aan maar liefst zestig winkels te verkopen en ik had ervoor gezorgd dat zij alles voor de eerste uitzending in huis hadden. De eerste aflevering had een half miljoen kijkers en winkeliers verkochten de volgende dag alles uit de dozen, omdat ze niet eens de tijd hadden alles rustig op te hangen. Dat was een droom, een vliegende start.

 

Waar ben je trots op?

Op mijn team en op de missie die we nastreven. We zijn een exclusief merk, dat tegelijkertijd inclusief is qua doelgroep. We willen met onze producten bereiken dat alle vrouwen zich mooi voelen. Om dit doel te bereiken, maken we de mooiste collecties, van hoogwaardige kwaliteit en bieden we de allerhoogste service en streven we ernaar om zo duurzaam mogelijk te werk te gaan. Dat dit zo enorm goed gaat, geeft natuurlijk energie!

 

Wat hoop je te bereiken met JOSH V?

Dat elke vrouw die onze kleding draagt, zich mooi en speciaal voelt. En we willen natuurlijk zoveel mogelijk vrouwen bereiken, hier in Nederland, maar ook internationaal. In Nederland is JOSH V enorm bekend, ook in België is het merk populair, maar we gaan aankomende jaren internationaliseren en de naamsbekendheid enorm vergroten. We gaan hele gave groeijaren tegemoet nu!

 

Wat zijn de laatste ontwikkelingen in de mode- industrie?

Elke mode-ondernemer heeft ondertussen wel door dat e-business belangrijk is, online en social media worden belangrijker dan ooit. Hierin zijn wekelijks enorme ontwikkelingen. Met name data-driven te werk gaan is belangrijk en bovenal: duurzaamheid. Ondanks dat de mode-industrie een enorm vervuilende branche is, kun je als merk of bedrijf je de impact op het milieu verbeteren. Als een merk hier nu nog steeds niet mee bezig is, is er sprake van een kortetermijnvisie en daar red je het niet mee op lange termijn.

 

Wat is je eigen fashion favoriet?

Al mijn favorieten zijn terug te vinden in de JOSH V Essentials Collectie. Dat zijn stuk voor stuk items waarvan ik vind dat elke vrouw ze in haar kast zou moeten hebben hangen. Een pak zit daar bijvoorbeeld ook tussen. Ik houd enorm van powerdressing. Een goede outfit maakt elke dag beter.

 

Welk land inspireert je?

Ik vind ons kleine kikkerlandje best inspirerend, we lopen als land mooi mee voorop qua ontwikkelingen en doordat we zo klein zijn, denken we hier groot. We verdiepen ons in alle doelgroepen en passen ons als Nederlanders gemakkelijk aan. Daar ligt onze kracht. Ik ben van jongs af aan wel heel Amerikaans en ik kom er graag. Ik heb er ook een tijdje gewoond en ik vind de Amerikaanse mentaliteit fijn. Positief, elkaar helpen, elkaar dingen gunnen, groot denken en elkaar aanmoedigen.

 

Wat is je favoriete quote?

Ik heb zoveel quotes die ik leuk vind, ik gebruik ze ook regelmatig op onze T-shirts. Er was een tijdje dat ik regelmatig hoorde dat ‘ik zoveel geluk’ had met alles wat ik had bereikt. Maar geluk is iets wat je voornamelijk zelf creëert. Dat doet me aan deze quote denken; ‘Luck is when preparation meets opportunity.’ Er komen genoeg momenten voor waarop je actie kan ondernemen, maar alleen diegene die dit durven en daadwerkelijk doen, maken het verschil.

 

Wat is je ultieme tip voor ondernemende vrouwen?

Ik hoop dat ik zowel vrouwen als mannen inspireer. We zijn gelijk aan elkaar en gelukkig weten de mannen anno 2020 dat ondertussen ook. Ik krijg nogal vaak de vraag hoe ik het moederschap met mijn werk combineer, maar die vraag krijgen mannen haast nooit. Dat blijf ik zó raar vinden. Dus deze tip is voor iedereen die ondernemend is: stay focussed. Je kan je tijd maar één keer invullen en soms moet je nee zeggen en niet teveel tegelijk willen. Je moet je doel heel helder voor ogen houden en je niet laten afleiden.

 

Uit de editie van

maart 2021

Lente