The Dare Company - Internet marketing

The Dare Company - Internet marketing

Internet marketing is de promotie van een bedrijf, product of dienst dat door middel van online tools leads, verkeer en verkoop stimuleert. Internet marketing vertrouwt op verschillende onlinekanalen om promotionele berichten te verspreiden. Met content marketing zijn de dagen van verkooppraatjes en traditionele marketing verleden tijd. Van e-mails, search engines, social media posts en online blogs, er is één terugkerend thema: ze zijn allemaal gericht op het leveren van inhoud. Content marketing levert zinvolle informatie die de problemen van de gebruiker oplost, gerelateerd aan de vraag van de consument.

 

TRADITIONELE MARKETING VS. CONTENT MARKETING

Lang geleden kwam het nog voor dat verkopers bij vreemden aanklopte om encyclopedieën te verkopen. Tegenwoordig kunnen we dit niet meer waarderen. Feit is: traditionele marketing werkt tegenwoordig niet meer. In sommige gevallen zal traditionele reclame nog werken, al is sinds de komst van het internet de manier waarop consumenten kopen veranderd. Met oneindige kennis via hun smartphones kunnen consumenten aan alle gewenste informatie komen die zij willen zien en niet willen zien. Hierdoor moeten merken en marketeers een andere aanpak kiezen. Ze moeten eerst vragen stellen en daarna antwoorden geven. Dat is waar content marketing om de hoek komt kijken.

 

MAAR WAAROM AL DIE HYPE ROND INTERNETMARKETING?

Internetmarketing is niet zomaar een modegril; het is een bewezen winnaar. Hier zijn enkele redenen waarom merken en marketeers het van de daken schreeuwen:

- Tegen het einde van 2021 zal de wereldwijde content marketing- industrie naar verwachting bijna €350 miljard bereiken

- Consumenten die een stuk merkinhoud lezen, hebben 131% meer kans om van dat merk te kopen dan consumenten die geen inhoud lezen.

Als het gaat om content marketing is zien geloven. Hieronder vind je vijf voorbeelden van inhoud die je kunt gebruiken om uitzonderlijke waarde aan potentiële klanten te leveren en je ook te helpen hoger te scoren in de zoekresultaten.

 

1. BLOGBERICHTEN EN ARTIKELEN

Als we aan inhoud denken, denken we meestal aan blogs. Blogs zijn geweldig omdat ze talloze manieren bieden om SEO te stimuleren. Ze houden je website actueel en je kunt linken naar andere gezaghebbende sites, wat de klantloyaliteit en het bereik vergroot. Maar je kunt ook terug linken naar je eigen pagina’s, waardoor mensen langer op je website blijven. Het belangrijkste is dat een blog je kan helpen een diepere verbinding met je publiek te maken. Dit helpt je meer leads te genereren en de verkoopgroei te vergroten.

 

2. INFOGRAFIEKEN

Infographics zijn een creatieve manier om complexe informatie te leveren in een format dat gemakkelijk te begrijpen is. Ze zijn opvallend, eenvoudig te lezen en presenteren waardevolle informatie op een overzichtelijke en beknopte manier. Iedereen die een infographic ziet, kan in één oogopslag de belangrijke aspecten van het besproken onderwerp lezen.

 

3. CASESTUDY’S

Casestudy’s zijn een andere impactvolle vorm van content marketing. Ze zijn een extra manier voor merken om toonaangevende inhoud te bieden. Casestudy’s zijn in feite diepgaande documentatie van de succesvolle projecten (referenties). Daarbij leggen ze uit hoe jouw producten hen hebben geholpen hun doelen te bereiken.

 

4. PODCASTS

Podcasts zijn een effectieve manier om een grote doelgroep te bereiken. Ze stellen bedrijven in staat storytellingtechnieken te gebruiken om een publiek aan te trekken en nuttige informatie te delen. Podcasts zijn ook een manier om persoonlijkheid aan je marketingcampagne toe te voegen. Luisteraars leren je kennen als de stem van je merk, wat helpt om meer betekenisvolle relaties met je volgers op te bouwen.

 

5. VIDEO’S

Videomarketing is de laatste jaren een groeiende trend. Nu merken beter lijken te begrijpen hoe ze het effectief kunnen gebruiken, zegt 87% van de merken die het gebruiken een toename in ROI (Return Of Investments) te zien. Het is niet moeilijk te begrijpen waarom. Video’s zijn een leuke manier om informatie te consumeren. Ze zijn handig, vergen geen grote investering van kijkerstijd en zijn gemakkelijk te delen met het publiek. Met zoveel media en platforms om uit te kiezen, kun je zeker een content strategie bouwen die het meest effectief voldoet aan de behoeften van je doelgroep. Heb je hierbij hulp nodig? The Dare Company heeft verschillende specialisten in huis die je op weg kunnen helpen!

 

THE DARE COMPANY

OOSTZEEDIJK 90
3063 BG ROTTERDAM
010 522 33 32
INFO@THEDARECOMPANY.COM
WWW.THEDARECOMPANY.COM


 

 

Uit de editie van

oktober 2021

Herfst