Milu

Milu

Kan je iets vertellen over je bedrijf?

MILU is hét skin care merk met echte beauty boosters voor je huid, die je elke dag kunt gebruiken en die een echte toevoeging zijn aan je skin care routine! 3 jaar geleden heb ik het merk op de Nederlandse markt gelanceerd en zijn we inmiddels verkrijgbaar in 5 landen bij oa. Douglas, De Bijenkorf, Galleries Lafayete en KaDeWe.


Hoe ben je hier ingerold?

Ik ben geboren en getogen in de cosmetica industrie, dus je kunt wel stellen dat het ondernemen mij met de paplepel is ingegoten. Ik wilde al heel wat jaren een eigen cosmeticalijn op de markt brengen voor ‘beauty enthousiastelingen’, met producten die een echte boost geven aan je dagelijkse skin care routine en - niet onbelangrijk - een eye catcher zijn op je beauty shelfie! Uiteraard heeft het proces van de stap nemen om dit avontuur aan te gaan tot de dag van lancering een hele poos geduurd, met veel ups- en downs. Er komt namelijk onwijs veel kijken bij het zelf ontwikkelen van een cosmeticaproduct.


Waar ben je trots op?

Ik ben enorm trots wat wij de afgelopen 3 jaar met ons kleine, maar ambitieuze team bereikt hebben! We lanceren 3 nieuwe producten per jaar en doen alles helemaal zelf; van het bedenken tot ontwikkelen en formuleren qua ingrediënten, maar ook de verpakking & look and feel. Dit proces is altijd weer super spannend maar enorm leuk om aan te werken met ons team. 


Wat hoop je te bereiken met MILU?

Ik hoop met MILU over een aantal jaren verkrijgbaar te zijn bij alle grote beauty retailers in Europa. We zijn al lekker op weg, want we hebben afgelopen maand een internationaal contract getekend met de grootste Europese beauty retailer. Ik mag verder nog niets verklappen, maar dit is voor mijn bedrijf een grote stap voor groei in 2021.


Wat zijn de laatste ontwikkelingen in de beauty industrie?

Wij merken sinds de uitbraak van COVID-19 dit jaar dat veel meer consumenten online hun beauty aankopen doen. Daarnaast zien we ook dat beauty enthousiastelingen in 2020 meer geld uitgeven aan beauty producten voor het creëren van meer me-time momentjes thuis. Een trend, die al een tijdje gaande is; consumenten zijn steeds bewuster van de producten die op de markt verkrijgbaar zijn en daarmee ook veel kritischer. Ze letten hierbij op bijvoorbeeld gebruikte ingrediënten, het gebruik van gecertificeerde beauty keurmerken, maar kijken natuurlijk ook naar je online aanwezigheid! Met MILU proberen we hier op in te spelen en zijn wij als merk 100% cruelty-free en vegan gecertificeerd. Daarnaast gebruiken wij alleen ingrediënten op basis van de Europese Clean Beauty guidelines.


Wie hoop je nog toe te voegen aan je portfolio?

Ik heb absoluut nog een aantal vooraanstaande online en offline beauty retailers op mijn wishlist staan voor MILU! Een daarvan zal geen verrassing zijn, namelijk;  Sephora Europa.  


Wat is je eigen beauty favoriet?

Ik ben al van jongs af aan een echte skin care lover! En koop ook vaak veel verschillende producten om zelf te testen en ontdekken. 2 jaar geleden heb ik besloten om met MILU een gezichtsreiniger te maken, waarmee je make-up in een paar seconden helemaal verwijdert, maar die daarnaast ook je gezicht verzorgt. Afgelopen juli hebben we na heel lang testen en ontwikkelen de MILU Melting Cleansing Balm op basis van papaja gelanceerd. Ik ben echt fan van dit product en gebruik het echt iedere dag! Alleen de exotische geur in je badkamer is al een feestje.


Welk land inspireert je?

Absoluut Zuid-Korea en dan voornamelijk de stad Seoul!
Wij werken al jaren heel close samen met verschillende leveranciers in Korea en het is iedere keer weer genieten om naar Seoul af te reizen. Korea loopt enorm voor op het gebied van cosmetica en dan voornamelijk het gebruik van ingrediënten, maar ook de hoge snelheid van productinnovatie is geweldig. Daarnaast is Seoul de perfecte mix van een Aziatische stad met enorm veel cultuur, high tech technologie en een hippe metropolitan met fijne trendy restaurants, hotels en cocktailbars.

 

Wat is je favoriete quote?

‘Winners never quit and quitters never win’


Wat is je ultieme tip voor ondernemende vrouwen?

Durf groots te denken! Veel mensen - zowel mannen, als vrouwen - zullen je ambitie en plannen in twijfel trekken maar je moet altijd vertrouwen hebben in je eigen kunnen. Ondernemen is dag in, dag uit hard werken, maar waar een wil is, is een weg en met de juiste dosis doorzettingsvermogen en 100% vertrouwen in jezelf én het product wat je verkoopt, zul je jezelf verbaasd doen staan wat je allemaal kunt bereiken.

 

 

Uit de editie van

maart 2021

Lente