Happy Birthday, BABOR!

Happy Birthday, BABOR!

In het jubileumjaar 2021 viert het toonaangevende, Duitse huidverzorgingsmerk BABOR zijn 65e verjaardag, waarbij ze met trots terugkijken en vol vertrouwen de toekomst tegemoet zien. Het motto van het merk is tegelijkertijd het programma: ask for more. Voor zijn verjaardag trakteert BABOR zichzelf op een fresh-up: het merk scherpt zijn profiel met veel tact en gevoeligheid aan en wil zich vooral concentreren op het motto "ask for more". 

Hoe het begon

In een keuken in Keulen ontwikkelde chemicus Dr. Michael Babor in 1956 HY-ÖL, een revolutionair gezichtsreinigingsmiddel op basis van olie. Daarmee legde hij de basis voor het bedrijf BABOR. In de Swinging Sixties kreeg ook BABOR meer schwung. Ondernemersfamilie Vossen nam het kleine cosmeticabedrijf over en verhuisde het bedrijf naar Aken. De familie Vossen maakte van het idee van de wetenschapper een internationaal gewild merk. Vandaag de dag is BABOR in Europa de absolute nummer 1 op het gebied van professionele cosmetica. Onze deskundige huidverzorgingsproducten zijn de eerste keuze voor consumenten. Deze drang naar MEER kenmerkt ook het verjaardagsjaar. Daarom viert BABOR zijn verjaardag op meerdere manieren – bijvoorbeeld met speciale producten zoals een exclusieve "sinds 1956"-editie van de HY-ÖL en een speciale Anniversary Box met BABOR-favorieten. 

Nog MEER mooie jaren

Een succesverhaal van 65 jaar + slimme toekomstplannen? Uiteraard ziet het management van BABOR de toekomst vol zelfvertrouwen tegemoet: "BABOR is al 65 jaar een broeinest van innovatie op het gebied van schoonheid. We zijn onze tijd vaak vooruit", aldus CEO Michael Schummert. "Duurzaamheid is bijvoorbeeld als "new luxury" van een trend uitgegroeid tot een absolute must – in alle branches. Bij BABOR maakt duurzaamheid echter al vanaf het begin deel uit van het DNA. We zijn begonnen met "biomedische cosmeticaproducten". Dat was in 1956, toen de term duurzaamheid nog niet eens bestond. Tegenwoordig is dit vooruitstrevender dan ooit – vooral wanneer in combinatie met producten die echt werken." Voor beautyfans over de hele wereld betekent dit dat zij zich in 2021 op nóg MEER moois van BABOR mogen verheugen. Meer Beauty Performance. Meer duurzaamheid. Meer professionele huidverzorgingsexpertise.  Meer zelfvertrouwen.

Dr. Babor GmbH & Co. KG ∙ Neuenhofstr. 180 ∙ 52078 Aachen (Duitsland) 

Justine Gaetcke ∙ Division Manager PR, Media & Cooperation ∙ Tel.: +49 (0)241/5296-109 

Fax: +49 (0)241/5296-6109 ∙ E-mail: justine.gaetcke@babor.de ∙ www.babor.com

Uit de editie van

maart 2021

Lente