Imitation by amouge

Imitation by amouge

“Wij brengen een internationaal, luxe “elite” parfum merk met betrouwbare, lang      houdbare geuren, die recht doen aan de kunst van de fabricage van mooie parfums.  Wij houden hartstochtelijk van ons vak en laten onze stem horen. Onze parfum collecties vertellen een levendig en bijzonder verhaal over eerlijke creativiteit “

Een levendig verhaal over menselijk streven….dat is het beeld van Amouage gedurende de laatste 30 jaar: een weerspiegeling van de erfenis en de traditie van de klassieke parfumerie. Het internationale parfum huis Amouage  stelt zich ten doel om de mooiste parfums met de hoogst mogelijke kwaliteitsnorm te creëren, gecomponeerd met zeldzame en exquise geurstoffen uit de gehele wereld. Om de Wereld van de Parfumerie te verrijken met geuren met een onderscheidend karakter. 

Onder leiding van CEO David Crickmore  heeft Amouage het creatieve concept van de parfums ingrijpend vernieuwd. Sinds 2006 heeft hij, in samenwerking met de Creative Director Christophor Cheong,  Amouage opgewerkt tot een internationaal geaccepteerd en gewaardeerd totaal merk in de luxe, elite categorie. Met een onmiskenbare allure en een bijkans ongekende groei op retail niveau.

De parfums zijn een creatie  van parfumeurs met een wereld reputatie in Parijs, Grasse, Genève en New York en iedere Amouage geur draagt het kenmerk van hun jarenlange ervaring als meester-parfumeur. Zij weten exact hoe de inspiratie en de aanwijzingen van Christophor Cheong te “vertalen“  met hun geur composities. Daardoor blijven de specifieke Amouage filosofie, stijl en reputatie te allen tijde gehandhaafd. 

Inmiddels heeft Amouage een indrukwekkende collectie parfum merken opgebouwd: Gold, Dia, Reflection, Silver, Ubar, Jubilation, Lyric, Epic, Memoir, Honour, Interlude, Beloved, Fate, Journey en Sunshine. Amouage introduceerde ook een nieuw artistiek hoogtepunt in het parfum aanbod: the Library Collection met negen Opus geur collecties.

Amouage heeft inmiddels zijn productie programma uitgebreid met een collectie Bath  & Beauty.  Met zeep, hand cream, douche gel, body cream- en lotion. Bovendien met een Home Collection, zoals geur kaarsen en een z.g. Parfum d’ Ambiance. Ook met een serie reis accessoires en exclusieve lederwaren, ontworpen in Italië: absoluut top klasse modellen.

Momenteel heeft Amouage in totaal 20 eigen (stand alone) winkels. In Oman, Ver. Emiraten, Bahrein, Saudi Arabië, Malaysia, Rome, en het Verenigd Koninkrijk.  Vanaf 2015 zullen een aantal nieuwe winkels worden geopend in enkele toonaangevende wereldsteden. Amouage heeft ook wereldwijd zijn distributie netwerk aanzienlijk vergroot. Momenteel zijn de collecties verkrijgbaar in meer dan 66 landen.

Het merk wordt verkocht in een groot aantal warenhuizen met een wereldfaam, zoals  Harrods en Selfridges in Londen,  Lane Crawford in Hong Kong, David Jones in Australië, Tsum in Moskou, Bon Genie in Genève, Bergdorf Goodman in New York City.

Om aan de toenemende vraag te voldoen, heeft Amouage een nieuwe fabriek annex bezoekers centrum geopend in Muscat (Oman).  Daardoor is voor de komende tien jaar voldoende productie capaciteit zeker gesteld tot een maximum van 20.000 flacons per week.  Dit twee verdiepingen hoge centrum werd in december 2012 voor bezoekers geopend.  Daar  konden zij een indruk krijgen  van de verschillende stadia in de parfum fabricage: vanaf de verwerking van de geur ingrediënten tot aan het afvullen van de flacons en het verpakken. Bovendien kregen zij een inzicht in het geur extractie procédé.

 Amouage parfums….altijd verleidelijk en boeiend. Voor jezelf en je omgeving. Het merk staat voor een echte life style…voor degenen, die met mooie dingen hun leven willen veraangenamen. De collecties zijn bij uitstek geschikt  voor de internationaal georiënteerde consument met een goede smaak. Die een voorkeur   heeft voor merken om zich te kunnen onderscheiden in het leven-van-alledag.   Die vooral  oog  heeft voor echte kwaliteit en eerlijk vakmanschap in parfum creaties.

Uit de editie van

juli 2018

Zomer