Do you Care?

Do you Care?

Do you Care? 

Duco van Keimpema begon zijn successtory ruim 20 jaar geleden op een zolderkamertje met zijn eerst beautymerk Pupa Milano. Inmiddels is Care Cosmetics uitgegroeid tot een goed lopend cosmeticabedrijf waar hij ook nog eens iets heel goeds mee doet.

 

Zijn opa en vader zaten beiden in de cosmeticabranche, dus het was niet verwonderlijk dat Duco het ondernemen met de paplepel ingegoten kreeg. Na een tijd in de reclame en in de marketing gewerkt te hebben, dacht hij ‘dat kan ik ook zelf’. Hij startte met niets, behalve de hulp van zijn ouders, en haalde het Italiaanse Pupa naar Nederland. Inmiddels is Care Cosmetics uitgegroeid tot een multibrand onderneming met maar liefst 21 merken. Ze zijn sinds vorig jaar alweer in hun vierde fantastisch verbouwde pand met trainingscenter, in Barendrecht gevestigd. Het concept van Duco en zijn 66 medewerkers is Fun & Profit en dat voel je hier echt. Deze grote ‘familie’ wil succesvol en de beste zijn en dat wordt ook beloond.

 

Care For Life

Duco is een echte levensgenieter, maar weet dat er ook meer in het leven is dan geld verdienen en genieten. Zeventien jaar geleden verloren vrienden hun dochtertje van 5 aan een hersentumor. Hij zag zijn oudste dochtertje van dezelfde leeftijd vooruit gaan en het meisje achteruit. Dus hij bedacht, dat hij met zijn bedrijf iets voor deze kinderen wilde doen, hun dromen zo goed als mogelijk waar maken. Daarnaast was jaarlijks een goede donatie aan het KWF het gevolg. Maar in die tijd kwamen sommige goede doelen ook wel eens in opspraak over waar het opgehaalde geld bleef. Daarom wilde hij zelf iets opzetten, zodat glashelder is waar al het gedoneerde geld blijft. In die tijd zag Duco een documentaire over 5 jongentjes met leukemie op de VPRO, waar hij flink van onder de indruk was. Er werd ook gefilmd hoe het achter de schermen bij de artsen aan toe ging. Wat hem opviel was dat er heel veel over budgetten werd gesproken en dat ontspanning en scholing lastig was. Dat gaat gelukkig nu veel beter. Eén jongentje ging het helaas niet redden en door de artsen werd aangegeven dat er dan meer ruimte in het budget overbleef. Een andere jongen gaf aan dat hij het ergste vond, dat hij bleef zitten, terwijl hij al die tijd voor zijn leven vocht.

 

En zo ontstond de Stichting Care For Life, want hier wilde hij wat aan doen. Hun doelstelling is dan ook dat ze kinderen onder de 16 jaar die chronisch, terminaal of een levensbedreigende ziekte hebben, helpen. Duco hoorde een keer iemand zeggen dat hij ‘door het weggeven van geld een rijker persoon was geworden’ en dat klopt! Elke gedoneerde euro gaat naar de kinderen. Op hun site en Facebook kan je precies zien hoeveel geld er is gedoneerd en waar het geld naar toe is gegaan. Inmiddels is er naast Care Cosmetics een mooie groep van anonieme donateurs, die de Stichting in stand houdt. De Stichting is ANBI gecertificeerd, dus ook nog eens fiscaal voordelig. De funding komt ook binnen via kleinere events en hun jaarlijkse Care For Life Charity event (1 oktober jl) met mooie, unieke veilingitems waar 100%NL een hele trouwe partner bij is.   

 

Mikai

Duco vertelt ook nog dat hij een paar maanden geleden parachute is gaan springen met Mikai, 13 jaar en helaas 2 maanden geleden overleden aan botkanker. “Niemand durfde te springen en ik wilde dit graag met hem doen, omdat dit zijn wens was. Enkele weken na de sprong is Mikai overleden aan zijn ziekte.  Op de begrafenis werd gezegd dat Mikai de dag van de parachutesprong één van de mooiste dagen van zijn leven vond”. En daar doet Care For Life het voor. 

 

Do you Care?

Wil je doneren of een mooi event of ander project ontplooien? Neem dan contact op met info@careforlife.nl

 

Care For life

Oosteinde 1, Barendrecht

T 088 99 66 222

www.careforlife.nl

Uit de editie van

oktober 2018

Herfst