The Sense and Science of Japan

The Sense and Science of Japan

Dat Japan super innovatief is op het gebied van beautyresearch weten we allemaal wel. Het prestigieuze Sensai is daar een super mooi voorbeeld van. Serena Röntgen (adviseur, training pers en pr) vertelt ons alles over het mooie merk met de meest bijzondere anti-aging huidtechnologieën in hun beautyproducten die echt werken.

Serena werkt al een aantal jaar bij Sensai en is hier na haar studie Kunstgeschiedenis begonnen als vertegenwoordiger. “Ik werkte tijdens mijn studie als bijbaantje bij een parfumerie en was gek op beautyproducten en vond Sensai altijd al een heel mooi merk. Sinds ik er werk, merk ik dat ik Sensai heel erg kan waarderen, omdat het een heel ander beauty merk is dat zoveel liefde heeft onder de klanten en echt doet wat het beloofd en resultaat geeft. En natuurlijk hun bijzondere verhaal. Daarnaast heeft het bedrijf een hele leuke sfeer en kan ik echt blij worden als ik workshops geef en de klanten daar helemaal blij van worden”.

 

Koishimaru Silk

Serena vertelt dat Sensai een merk is dat eigenlijk bij toeval is ontstaan. In 1887 startte Boseki een handelsbedrijf in katoen in de streek Kanegafuchi (vandaar de naam Kanebo) Japan. Dames sponnen daar katoenen draden. Een aantal jaar later werkten ze in dezelfde katoenspinnerij met zijde. De toenmalige directeur ontdekte dat de handen van de vrouwen die met zijde werkten heel mooi werden. Er gebeurt dus iets heel bijzonders als je huid in contact komt met zijde. Jarenlang onderzoek volgde en er werd door wetenschappers bewezen dat zijde vocht in de huid kan binden. In 2004 werd bewezen dat koishimaru zijde, de meest luxe zijdesoort ter wereld, het vermogen heeft om het huideigen hyaluronzuur te activeren. Dit werd zo laat pas ontdekt omdat tot 1997 koishimaru zijde, een waardevol product, alleen maar voorbehouden was aan de keizerlijke familie van Japan. Daarna kon Kanebo pas onderzoek gaan doen. In 2007 veranderde Kanebo Cosmetics haar naam, voor het westen en de producten waarin alleen het super prestige product koishimaru zijde wordt gebruikt, in Sensai.

 

Sensai

Een door de Japanse natuur geïnspireerd schoonheidsbeeld en een door de Japanse wetenschap geïnspireerd concept. De unieke spiritualiteit van de Japanse schoonheid is een levenskunst die echt bij Sensai past. Eerst werd ontdekt dat koishimaru zijde tot in de lederhuid het vermogen heeft om het huideigen hyaluronzuur te heractiveren en daardoor de huid voller en steviger maakt, een echte plumper. Dit is hun kracht, want als je veel hyaluronzuur (vocht) in je huid hebt, ziet je huid er super goed uit. Vandaar dat deze soort zijde hét key-ingrediënt van alle Sensai beautyproducten, huid-en lichaamsverzorging, make-up is en zelfs in de fijne masacara zit, die je overigens alleen met warm water kan verwijderen. Hun heerlijke parfum, The Silk, is een vertaling van hoe zijde, wat van nature geen geur heeft, zou ruiken op je huid: zacht, warm, sensueel en een tikkeltje sexy. Dus ook een goede tip voor de feestdagen.

Later is aangetoond dat koishimaru zijde het huideigen hyaluronzuur niet alleen in de lederhuid, maar ook in de opperhuid activeert, zodat je direct resultaat en langdurig een mooie huid hebt. De nieuwste onlangs gelanceerde verzorgingslijn met Koishimaru Silk Royal ‘Absolute Silk’ bevat een geheime cocktail aan super ingrediënten, waarmee koishimaru zijde alles overtreft wat tot nu toe mogelijk is. De nieuwe lijn bevat al voordelen voor je huid, maar deze cocktail geeft je huid een complete anti-aging boost. Het gaat alle facetten van huidveroudering tegen zoals roodheid, vermindering van lijnen en rimpels en gevoeligheden; het zet als het ware de tijd stop voor je huid. En wie wil dat niet?

 

Sensai | www.sensai-cosmetics.com

 

 

Uit de editie van

september 2019

Herfst