#MARKETING THAT STICKS

#MARKETING THAT STICKS

Zet jouw restaurant op de (menu)kaart met de The Dare Company

Als veelzijdig horecaondernemer wil je dat jouw restaurant in de spotlight
staat en bekend wordt onder de juiste doelgroep. Vandaag de dag is ieder
een online te vinden, gezien de mobiele telefoon niet meer weg te denken is
uit het dagelijks leven. Daarom is het zeker in deze branche erg belangrijk
om online goed vindbaar te zijn en een representatieve website te hebben.
Jouw website dient namelijk niet alleen als informatiebron, maar ook als het
visitekaartje voor de hele onderneming.


Marketing voor horeca-ondernemers

Voor veel horecaondernemers klinkt het verkrijgen van deze online vindbaarheid als muziek in de oren, maar zien zij er vaak tegenop om hier zelf mee aan de slag te gaan. Het feit blijft natuurlijk dat het een drukke business is waarbij het vaak al een uitdaging is de gehele avond vlekkeloos te laten verlopen voor alle gasten. Ben je toch benieuwd naar al het moois wat onze online marketing keuken te bieden heeft? Wij zetten de beste recepten voor online succes voor jou op een rijtje!

 

Gemak boven alles

Gemak en gebruiksvriendelijkheid zijn een van de belangrijkste factoren voor een succesvolle website. De consument van nu verwacht een overzichtelijke site waarbij alles binnen handbereik is. De openingstijden, reserveringsmogelijkheden en contactgegevens moeten daarom ook binnen no-time te vinden zijn. Ook online reviews zijn niet meer weg te denken tijdens het kiezen van een geschikt restaurant. Zorg er daarom voor dat jouw site van al deze gemakken is voorzien.

 

Social media

Social media is een van de meest belangrijke pijlers in een online marketingstrategie van een horecaonderneming. Het is niet alleen voor de ondernemer een belangrijk kanaal om sfeerimpressies te delen, maar ook voor de gasten een belangrijke bron voor communicatie. Tegenwoordig selecteren mensen (voornamelijk influencers) vaak een restaurant of bar aan de hand van het interieur, zodat er mooie beelden gedeeld kunnen worden op social media. Het wordt dan ook steeds belangrijker dat niet alleen de gerechten en dranken mooi worden geserveerd, maar dat ook de locatie compleet ‘Instagram-proof’ is!

 

Vindbaarheid

Het gebeurd vaak dat een bezoeker onderweg is en op zoek gaat naar een restaurant in de buurt. Daarom is het erg belangrijk lokaal goed vindbaar te zijn. Zorg ervoor dat je goed te vinden bent in Google Maps en de Google zoekmachine. Dit kan gedaan worden door de website te optimaliseren voor lokale zoekwoorden en jouw onderneming aan te melden bij Google Mijn Bedrijf.

 

Foto en video

Een foto zegt meer dan 1000 woorden, laat staan een video. Laat daarom op jouw site de juiste sfeerbeelden zien. Deze beelden spreken een bezoeker namelijk erg aan en zo krijgen zij sneller een positief beeld over het betreffende restaurant.
Spreken deze bovengenoemde punten jou nu ook aan? Maar wil je jezelf graag het werk besparen? The Dare Company heeft al jarenlange ervaring met horeca marketing en helpt jou graag bij het presenteren en promoten van jouw onderneming. Kom gerust een keer langs voor een Rotterdams “bakkie” koffie of neem voor meer informatie contact met ons op!

 

Oostzeedijk 90, 3063 BG Rotterdam | 010 522 3332 | info@thedarecompany.com | www.thedarecompany.com

 

 

Uit de editie van

september 2019

Herfst