Hudson's Bay

    Hudson's BayHudson's BayHudson's BayHudson's BayHudson's BayHudson's BayHudson's Bay

Hudson’s Bay opende voor de eerste keer in Nederland haar deuren op dinsdag 5 september jl.  in Amsterdam. Tegelijkertijd werd de webshop Hudsonsbay.nl gelanceerd.De negen andere warenhuizen van Hudson’s Bay zijn ondertussen ook geopend, te weten Den Haag, Rotterdam, Leiden, Breda, Maastricht,  Zwolle, Almere, Den Bosch en Tilburg. De opening van het warenhuis brengt een nieuwe en innovatieve winkelervaring naar Nederland.Deze mijlpaal onderstreept het commitment van HBC aan de markt en is de meest recente stap in de Europese autonome groeistrategie.

De afdelingen presenteren verfrissende en vernieuwende producten van nationale en internationale merken, toegesneden op de Nederlandse consument. Het is een unieke mix van merken in het middensegment en opkomende merken, inclusief meer dan 100 Nederlandse merken.Gasten worden geholpen door medewerkers die best-in-class service leveren en de gast persoonlijke aandacht geven. Jerry Storch, CEO van HBC: “Dit is een historisch moment in het 347-jarige bestaan van HBC. 

We openen de eerste Hudson’s Bay-winkels buiten Canada en voegen een nieuwe markt toe aan onze geografische footprint. Slechts 16 maanden na de aankondiging van onze plannen om de Nederlandse markt te betreden, introduceren wij nu met trots ons innovatieve all-channel retaimodel. 

Hudson’s Bay biedt een bijzondere en moderne winkelervaring in Nederland, waar een onvervulde vraag was naar een warenhuis in het premium segment.  We zijn overweldigd door alle steun die we hebben ontvangen en zijn dankbaar voor de samenwerking met en support van onze vastgoedeigenaren en de lokale overheden. 

Uiteraard ben ik zeer trots op het werk en de toewijding van ons team in Nederland. Zij hebben ervoor gezorgd dat wij de Hudson’s Bay-ervaring op dit niveau in Nederland kunnen introduceren.”

Jacco van der Steen, directeur Marketing en Inkoop Hudson’s Bay in Nederland: 

“We verheugen ons er enorm op om onze gasten te verwelkomen in deze vernieuwende winkelervaring – het enige nationale warenhuis van Nederland.

Ons doel is om memorable moments te creëren voor onze gasten. We doen dat met sterke merken en lokale tijdelijke collecties, unieke proeverijen en onze mooi ingerichte winkels. We combineren dit met onze all-channel aanpak, waarmee we een bijzondere online winkelervaring bieden.”

HBC heeft tot nu toe ongeveer 1.600 banen gerealiseerd voor de eerste 10 Hudson’s Bay winkels in Nederland.

De merken 

Hudson’s Bay biedt een mix van nationale en internationale premium merken. Unieke merken in het in het middensegment en opkomende merken zoals: TOPSHOP en TOPMAN, CK Jeans, The Kooples, Nike, HUGO, Armani, Tommy Hilfiger, Rika, Love Stories, MAC, Chanel, Aveda, Dyson, Vedder & Vedder, Beats by Dr. Dre, Vitra, HAY en Samsonite. Naast meer dan 100 Nederlandse merken, zijn er verschillende nationale en internationale merken die exclusief voor Hudson's Bay limited editions hebben ontwikkeld. Deze producten worden aangeboden onder de naam 'The Limiteds'. Een aantal getalenteerde jonge Nederlandse smaakmakers hebben exclusieve ontwerpen aan de collectie toegevoegd met daarin verwerkt de iconische kleurenstrepen van Hudson's Bay zoals: een rok en een top van David Laport, een kristallen vaas van Isaac Monté en een illustratie van de hand van Jordy van den Nieuwendijk.

STUDIOS concept

In elke Hudson’s Bay-winkel zijn een aantal STUDIOS te vinden. De STUDIOS zorgen voor nog meer afwisseling en nieuwswaarde voor de gast. Het is de plek waar het aanbod constant afwisselt van exclusieve productlanceringen, instore events, uitbreiding van unieke partnerships en tijdelijk aanbod van lokale producten tot een podium voor jong talent.

Best-in-Class services

De medewerkers van Hudson’s Bay bieden de gasten de best-in-class service en persoonlijke ervaringen. Gasten kunnen in alle winkels gebruikmaken van personal shoppers. Er is een tailoring service om kleding perfect passend te maken. Met hands-free shopping kunnen gasten producten scannen en vervolgens bij Click & Collect ophalen en betalen. In de Aveda salon kunnen gasten terecht voor haarverzorging en grooming bar. De verschillende cosmeticamerken bieden gasten gezichtsbehandelingen in de daarvoor bestemde treatment rooms. In Kids Kingdom kunnen kinderen spelen, leren en films kijken. Hudson’s Bay biedt haar gasten snelle wifiI en alle medewerkers hebben een smartphone waarmee ze de gasten optimaal kunnen helpen.

All-Channel experience

Om haar gasten de beste all-channel ervaring te bieden, zijn de merken uit de winkel ook online te vinden op Hudsonsbay.nl. De Hudson’s Bay-app verzorgt dagelijks nieuws en updates over de warenhuizen, de collecties, de feestelijke openingen en de laatste vacatures. The app is beschikbaar voor zowel iOS als Android. Via de website en de app kunnen gasten zich aanmelden voor het loyalty programma: Club Hudson's Bay.

Club Hudson’s Bay

Gasten die meedoen aan het loyalty programma Club Hudson's Bay ontvangen punten bij alle aankopen, zowel in het warenhuis als online. Daarmee kunnen zij punten sparen die vervolgens ingewisseld kunnen worden voor verschillende rewards, zoals een beautybehandeling, de personal shopper, deelname aan workshops maar ook front row stoelen bij fashion shows. Club Hudson’s Bay members kunnen via de app direct contact opnemen met sales specialisten over bijvoorbeeld de nieuwste collectie. Ook ontvangen Club Hudson’s Bay members maandelijks exclusieve aanbiedingen, afgestemd op persoonlijke voorkeuren en ontvangen zij diverse extra’s zoals de tailoring service om kleding perfect passend te maken De app is beschikbaar via iOS en Android.

Food Experience

Op de flagship locatie in Amsterdam, onder het rondvormige dak op de bovenste verdieping van Rokin 49, heeft gerenommeerd chef-kok Ron Blaauw Nacarat geopend, waar hij gasten van het warenhuis ontvangt voor zowel lunch als diner. Binnen dit nieuwe restaurantconcept staat een rijke beleving hoog in het vaandel evenals toegankelijkheid en service. De gerechten zijn geïnspireerd op de keuken van het Midden-Oosten. Met een uitstekende reputatie van natuurlijk, huisgemaakt en heerlijk eten, zal La Place de restaurants in de andere negen Hudson’s Bay-warenhuizen runnen.

Over Hudson’s Bay

Hudson’s Bay Company, opgericht in 1670, is het oudste bedrijf van Noord-Amerika. In Canada is Hudson’s Bay inmiddels uitgegroeid tot één van de meest prominente warenhuizen van het land, met warenhuizen op 90 locaties en de online winkel thebay.com. Voor het eerst sinds de start van Hudson’s Bay, vestigt het warenhuis zich buiten de landsgrenzen van Canada, met 10 nieuwe winkels in Nederland in 2017, en een online shopping omgeving op hudsonsbay.nl. Met een geheel eigen karakter en belevenis is het concept toegespitst op de Nederlandse markt. Hudson’s Bay staat voor kwaliteit, service en stijl. De warenhuizen bieden een assortiment van fashion, beauty, lifestyle & home, vormgegeven door exclusieve merken en populaire ontwerpers. Daarnaast biedt Hudson’s Bay haar gasten ook exclusieve food concepten. Hudson’s Bay is een onderdeel van het Hudson’s Bay Company merkenportfolio.

www.hudsonsbay.nl

 

Uit de editie van

oktober 2017

Herfst