De Volvo Ocean Race | Eén van de grootste business to business events

De Volvo Ocean Race | Eén van de grootste business to business events

De Volvo Ocean Race is de langste en zwaarste zeilrace ter wereld. In juni 2018 eindigt deze legendarische Race voor het eerst in de historie in Nederland. Na 45.000 gezeilde zeemijlen (83.340 km) is Den Haag de ultieme bestemming. De aankomst belooft voor de zeilers en de tienduizenden mensen een onvergetelijk sportmoment te worden. Een moment waarop u als partner en sponsor letterlijk op de eerste rij kan staan en exclusief deelgenoot bent van dit extreme avontuur.

Voor diegenen die het niet precies meer weten. Dit mondiale zeilavontuur startte in oktober van 2018 in Alicante, Spanje en voerde de zeilteams, waaronder het Nederlandse Team Akzo Nobel, door vier oceanen, langs zes continenten en 12 wereldsteden. In 2015 deed de race ook Den Haag aan voor een driedaagse pit-stop waar meer dan 125.000 mensen op af kwamen in twee en een halve dag.

Miljarden kijkers

De Volvo Ocean Race is een internationaal topsportevenement. Miljarden fans volgen de extreme avonturen van de zeezeilers en in juni 2018 zijn alle ogen gericht op Den Haag, waar de laatste kostbare punten verdeeld worden.

Eén van de grootste business to business events

De Volvo Ocean Race is, op de Olympische Spelen na, het grootste business to-business sportevenement ter wereld. Van 23 juni tot en met 1 juli is Den Haag het episch centrum van de internationale zeilwereld.

Negen dagen feest

Elke dag zijn er tal van watersportactiviteiten waar u het zout in de zeilen zelf kan meemaken of met uw relaties over de Noordzee kan scheuren in snelle ribs. Maar denk ook aan de dagelijkse Legends races, met ex Volvo Ocean Race-boten. Maar zo zijn er ook races met de nieuwe GC 32 catamarans, waar elk deelnemend team over beschikt. Beide activiteiten kunnen u en uw gasten zelf aan deelnemen, uiteraard onder begeleiding van ervaren zeezeilers. Daarnaast zijn er ook tal van maatschappelijke programma’s en is er volop entertainment.

Merk partnerships en guest expriences

Kortom er zijn talrijke manieren om uw marketingcommunicatie doelstellingen te realiseren met behulp van de Volvo Ocean Race Finish in Den Haag. Daarover komen we graag met u in gesprek. In bijgevoegde brochure vindt u meer over deze ‘guest experiences’ en merk-partnerships.

Uit de editie van

juli 2018

Zomer